2010. március 15., hétfő

Érdemes 4 perc miatt meghalni?

Persze, tudom, öreg vagyok már. Bezzeg 10 éve....na igen. Bevallom, én is szerettem a sebességet. De csak módjával. Nem azt mondom, hogy néha nem nyomtam jobban a kelleténél, de nem volt még balesetem. Nem is szeretném, ezért ma már sokkal jobban vigyázok az úton. Nem éri meg. Tudod miért? Megmutatom.
Egy ideje a Kecskeméti TV-nél amolyan rendőrségi tudósító vagyok, rengeteg balesetről tudósítok. Sajnos sok halottat is láttam. Éppen ez az, ami miatt ma sokkal jobban meggondolom, hogyan közlekedek. Azt vettem észre, hogy egy baleset után 70 km/órával haladok településen kívül. Valahogy belülről jön. Egy hullát látva mindig eszembe jut, vajon ha egyszer az én szüleimet hívnák fel, hogy...nem is folytatom. Volt rá példa, hogy éppen akkor voltam egy roncsnál, amikor jöttek a szülők. Borzasztó volt látni, hallani. Megtörök minden ilyen esetnél. De tudjátok mit? Mindenkit elhívnék ilyenkor a helyszínre. Tapasztalja meg mindenki saját maga, milyen érzés a halott parfümének illatát szívni, plüssállatát látni, a fólia alól kilógó véres kéz...borzasztó és szívszorító. Túl vagyok rengeteg ilyen fájdalmas élményen. Nem tartozik a szép munkák közé, de ez is kötelessége egy újságírónak. Persze megkapjuk a helyszínen, hogy mit fotózunk. Mit mondjak erre? Azt szoktam, hogy a halottas sem örömében csinálja a dolgát. Ez is egy szakma, az enyém is. Szóval belém nevelik az ilyen alkalmak az óvatosságot. Nem is értem, hogy miért nem elég 90-100 km/óra sötétben, egy borzasztó minőségű úton, ahol szinte naponta van baleset. Némelyik sofőr ki-be ugrál, fél méterre követ, villog, dudál, integet és elsuhan. Aztán néha a szerencsén múlik, hogy nem lesz baj. Állítom, a többség bele sem gondol, hogy egy-két perc miatt vállal kockázatot. Ezért kiszámoltam, hány percért is kockáztatnak a száguldozók. Menjünk 20 km-re, Kerekegyházára. Ha betartjuk a 90-et és egyfolytában mehetnénk ennyivel ( a távolság a lényeg, így ne számoljuk a lassításokat.... ) akkor 13 perc alatt lennénk ott. Ha 130-cal nyomnánk, 9 perc alatt. Megéri 4 perc miatt hajtani? Az a 40 km/óra különbség rengeteg. Pláne, ha 20 éves autóban ülünk, aminek ki tudja milyen a menetstabilitása. Vagy menjünk 50 km-re, lassítás nélkül, 90 km/órával. 33 perc kell, 130-cal 23. Megéri a 10 perc? Vagy ha kismotorral megyünk 20 km-re, akkor 40 km/óránál ez fél óra. 70-nél 17 perc. 13 perc megéri? Én elgondolkodnék. Készítettem egy táblázatot, nézzétek meg, titeket milyen távolságok és sebességek érintenek leginkább!



Tetszett a cikk? Ajánld másoknak is!
Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasdhoz Add a Twitter-hez

1 komment:

Névtelen írta...

Igazad van...csak pár percet veszíthetünk.Ez nagyon elgondolkodtató. Jó a cikk.

Megjegyzés küldése

VIVA aktuális műsora

m1 aktuális műsora

VH1 aktuális műsora

TV2 aktuális műsora

MTV Music Television aktuális műsora

RTL Klub aktuális műsora

Zsenge-mét: a kecskeméti fiatalok blogja / Kecskemét ifjúsági blogja © 2008. A blogot Gunity Gábor készítette - Másik oldalam: Robinson tábor

További oldalam: Film és Médiatábor

Ugrás a tetejére!