2010. március 14., vasárnap

Gyermekként álmodtam…

Nem arról van szó, hogy átmentem Caramel rajongóba, bár nincs rossz hangja, de még mindig Csapdás maradok, no de nem is emiatt ragadtam klaviatúrát.
A kulcsszó itt az álom, ami sokakat foglalkoztat. Vajon miért azt álmodjuk, amit álmodunk? Vajon lehet-e manipulálni őket? Vajon van-e valóságalapjuk és következményük az álmoknak, vagy csak egyszerű látomások?

Gyakran felmerülnek ezek a kérdések, családi ebédek, baráti társaságok gyakori témája az álmok miértje. Utánajártam hát, és megpróbáltam összeírni Nektek, amit érdemes lehet tudni.

Ami a legfontosabb, hogy nélkülük nem lehetne élni. A lelki és szellemi egészségünk karbantartását szolgálják, mind a pozitív, mind a rémálmok. Lehetnek csodásak, elbűvölőek, esetleg ösztönözhetnek minket valamire, de ugyanakkor be is csaphatnak.

Több tanulmány készült már. Vannak, akik úgy gondolják, hogy álmaink filmrészletek az előző életünkből, de akadnak, akik ugyanezt vallják, csak a következő, a halál utáni életet próbálják belemagyarázni.

Ha ez így lenne, nem tudnánk befolyásolni őket, márpedig kellő koncentrációval és helyes életmóddal lehetséges. A tiszta, békés életet élők álmai bizony hibátlanok, gyönyörűek és mindig pozitívak. Az ilyen emberek, akik nem hazudnak, önzetlenek és segítőkészek álmaikban is nyugalomban lehetnek. Ez persze nem azt jelenti, hogy nem álmodnak néha hülyeségeket, de a baljós ”látomások” elkerülik őket. Azonban a rosszabb lelkűek, akik nem élnek becsületes életet, gyakrabban álmodnak ostobaságokat, értelmetlen dolgokat, amiktől nem idegen a szenvedés és a kín. Ilyenkor a saját lelkiismeretük szól hozzájuk.

Biztos tapasztaltátok a gyakran visszatérő, ismétlődő álmokat. Ezek mind apró jelek, amik ösztönözni próbálnak minket a helyes út fele. Ne gondoljátok azt, hogy szentbeszédet tartok, mert én magam sem vagyok hívő, de ezekben a dolgokban igenis hiszek. Szóval ezeket az újra és újra megjelenő képek nem a véletlen művei, mint ahogy egy álom sem. A magyarázat mindezekre a tudatalattid.

„Szép álmokat” – hallhatjuk sokat szeretteinktől. No, de mit is tehetünk azért, hogy azok legyenek. Sokan azt vallják, ha elalvás előtt jó dolgokra gondolnak, akkor nyugodt lesz az éjszakájuk. Hát le kell lombozzalak titeket, ez nem teljesen így van. Lefekvés előtt mindig ürítsétek ki a fejetekből az aznapi szemetet (nem a fülmosásra gondoltam). Üljetek le, és gondoljátok végig a napotokat, mind a jó, mind a rossz dolgokat. Ez eleve megmagyarázhatatlan érzés, de beválik. Kipróbáltam egy-két nehezebb munkanap után, és sokkal kipihentebben ébredtem, mint más esetben, mert az álmaimban is béke volt.

A körítés, amit még olvastam erről száraz statisztika, engedelmetekkel nem kezdem leírni.
Köszönöm, hogy elolvastátok, remélem haszna is lesz.

r.k

Tetszett a cikk? Ajánld másoknak is!
Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasdhoz Add a Twitter-hez

Légy az első kommentelő!

Megjegyzés küldése

VIVA aktuális műsora

m1 aktuális műsora

VH1 aktuális műsora

TV2 aktuális műsora

MTV Music Television aktuális műsora

RTL Klub aktuális műsora

Zsenge-mét: a kecskeméti fiatalok blogja / Kecskemét ifjúsági blogja © 2008. A blogot Gunity Gábor készítette - Másik oldalam: Robinson tábor

További oldalam: Film és Médiatábor

Ugrás a tetejére!